Met goed gekozen animaties trekken wij de aandacht op een manier die bij het merk past en die interacties genereert. Animatie kan een enorme bijdrage leveren aan de gebruikerservaring en de zichtbaarheid van een advertentie. Animatie en interactie kunnen namelijk enorm helpen om de zogenoemde banner-blindheid tegen te gaan, oftewel: dat mensen banners niet meer opmerken. Wat tegen deze banner-blindheid kan helpen is het speelser maken van je advertentie. Dat is precies wat we hebben gedaan bij deze banners voor KPN.
KPN had destijds een nieuwe service gelanceerd, het doel van de banners was dan ook om traffic te genereren om de landingspagina waar men meer kon lezen over deze service. Engagement is bij een nieuw product evenals van belang en daarom hebben we volop ingezet op de voordelen die animatie en interactie met zich meebrengen. Hier is een voorbeeld van een van de banners van KPN, waarbij we de animatie laten afspelen op basis van de hover. Heb je je muis op de linkerkant van de banner, dan gaan de lampen uit. Heb je je muis op de rechterkant van het banner, dan gaan de lampen aan. De gebruiker heeft dus altijd interactie met de display-advertentie, waardoor de kans groter is dat de boodschap doorkomt.