Met de ‘Lees je rijk’ campagne van KRANT.NL borduren we samen met DPG Media voort op de succesvolle ‘Krantenmenscampagnes’. Voor deze campagne bedachten en creëerden we aanvullend op de televisie commercial verschillende digital- en social-formats. Waarbij elk kanaal zijn eigen unieke deel van het verhaal vertelt. Met als resultaat, online proof content.
Het digitale concept, digitale productie en de online creatie zijn volledig door Pünktlich ontwikkeld en geproduceerd.
Het hart van onze digitale campagne wordt gevormd door online first content, waarbij de creatie en de boodschap aangepast worden naar het desbetreffende kanaal. Met als belangrijkste herkenbare campagne element: De dansende krantenlezer.
In de campagne leggen we de nadruk op de toegevoegde waarde dat het lezen van een krant met zich meebrengt. In de offline campagne danst de krantenlezer door verschillende actualiteiten. Dit aspect van de campagne hebben wij doorgevoerd in al onze digitale concepten. De dansende krantenlezer staat hierin symbool voor het plezier waarmee de krant je leven verrijkt.
Transmediale content begint bij het schieten van ons eigen materiaal aanvullend op de televisie commercial. Voor de online creaties van de 'Lees je Rijk' campagne draaien we voor, tijdens of na mee met de productie van de commercial. Met als doel: Content schieten van fotografie tot video die we anders zouden missen.