Telefoon

050 - 21 10 047

E-mail

info@punktlich.nl

Location

Gedempte Zuiderdiep 24
9711 HG, Groningen

Diversity Day
Brand Identity & Strategy

KLANT

Diversity Day

OPDRACHT

Brand Identity & Strategy

ONDERDELEN

BRAND IDENTITY, BRAND STRATEGY, CREATIVE CONCEPTING, CAMPAIGN STRATEGY

Diversity Day

Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders het gevoel hebben dat polarisatie toeneemt. Tegenstellingen nemen toe, discussies worden pittiger en de nuance lijkt verloren te gaan. Kortom: mensen komen steeds harder tegenover elkaar te staan. Diversity Day richt zich op diversiteit op de werkvloer, om een tegengeluid te laten horen tegen deze polarisatie. Bedrijven kunnen namelijk een grote invloed hebben op de blik van haar werknemers op diversiteit en inclusie. Diversiteit gaat dan ook niet alleen over culturele of etnische diversiteit maar denk ook aan gender, leeftijd, arbeidsvermogen of seksuele geaardheid. Diversity Day vond plaats op 1 oktober 2019, en spoorde met name bedrijven aan om meer aandacht te besteden aan diversiteit. 

Aan Pünktlich de uitdaging om voor Diversity Day de complete merkidentiteit neer te zetten en het activeren van bedrijven. De dag was een groot succes, met meer dan 135 bedrijven die meededen en de trending hashtag #diversityday op Twitter!

Brand Identity

Bij het ontwikkelen van de brand identity hebben we een beeld gecreëerd dat diversiteit en inclusie uitdraagt. We zijn voor diversiteit gegaan in kleur, structuur en vorm en om inclusie te verbeelden hebben we alle vormen samen laten komen tot een zwart/wit vlak.

Storytelling & Website

Er werd een website ontwikkeld die als centraal platform voor informatievoorziening over de dag moest dienen. De stijl van het logo is doorgetrokken naar diversityday.nl. Vanwege beperkt budget moesten we met een slimme strategie komen. Door de deelnemende bedrijven een video-oproep te laten plaatsen, konden we hun eigen kanalen met in totaal miljoenen volgers gebruiken als accelerator. Samen staan ze voor een enorm bereik. Daarnaast hebben we een videoreeks gemaakt over rolmodellen, die elk laten zien dat door zichzelf te zijn ze iets moois hebben bereikt.  Door storytelling, interviews en website content te combineren bereiken we zowel bedrijven als het brede publiek!