Telefoon

050 - 21 10 047

E-mail

info@punktlich.nl

Location

Gedempte Zuiderdiep 24
9711 HG, Groningen

De Friesland
Digitale creatie strategie & productie

KLANT

De Friesland

OPDRACHT

Digitale creatie strategie & productie

DATUM

1 december, 2019

ONDERDELEN

Digitale creatie strategie, Creative concepting, Productie

De Friesland - Najaarscampagne

Zorgverzekeraar ‘De Friesland’ is een ongekend begrip in de provincie Friesland, maar is niet alleen een zorgverzekeraar voor ‘Friezen’.  Met de najaarscampagne wil De Friesland laten zien dat ze er als zorgverzekeraar ook voor Groningers en Drenten zijn. Voor deze campagne hebben we haar unieke positie als persoonlijke zorgverzekeraar verder uitgebouwd.

Voor de najaarscampagne waren we betrokken bij het overkoepelende campagne concept en verantwoordelijk voor de digitale creatie strategie & productie.

Uitdaging

De grootste uitdaging in deze campagne was the battle of the mind.
Qua merkbekendheid en merkoverweging zit het in de provincie Friesland heel goed, maar het gaat juist om het realiseren van meer keuze-overwegingen en een top-of-mind brand awareness in de andere provincies.

Customer Journey

De complexe customer journey hebben we middels de fases Touch, Tell en Sell uitgewerkt. Per fase stonden dan ook verschillende boodschappen centraal. Om de doelgroep goed te bereiken, werkten we in verschillende fases op de diverse kanalen afwisselend met statische creatie, online video of animatie.

Animatie creaties

Met diverse animaties op social media konden we op speelse wijze de “unique selling points” van de Friesland aan de doelgroep uitleggen. De Bruiloft animatie laat zien dat je bij de Friesland door middel van wachtlijstbemiddeling 43 dagen eerder geholpen wordt. Een ingewikkelde boodschap wordt hierdoor, zonder veel woorden, behapbaar in zeven seconden.